Melyik a legegészségesebb alvópóz?

Háton fekvés, hason alvás, magzatpóz, oldalt kínlódás. Nemcsak a megfelelő matracon múlik a pihentető éjszaka, hanem az egészséges alvópózon is.
Háton alvás

egészséges, de hangos Nemcsak az alvás mennyisége és a matrac minősége számít, hanem az a póz is, amilyenben álomra hajtjuk a fejünket és ahogy az éjszakát töltjük. A legtöbb, témával foglalkozó szakember egyetért abban, hogy a háton alvás egészségügyi szempontból a legkedvezőbb, hiszen megkíméli a nyakadat, a gerincedet és a hátadat is, de az arcodat sem nyomja meg a párna. Sem a gerinc, sem a nyak nem görbül meg túlzottan, a matrac pedig a teljes testedet alátámasztja. A póz ellen annyi szól, hogy nagyobb valószínűséggel alakul ki alvási apnoé és az arra hajlamosaknál a horkolásra is nagyobb esély mutatkozik.

Matracblog

Oldalfekvés inkább kerüld!

Az oldalfekvés azoknak kedvező, akiknek gyakran ég a gyomruk, esetleg refluxbetegséggel küzdenek. Akik hasonló tünetekkel küzdenek és a bal oldalukon fekszenek, általában arról számolnak be, hogy pozitív hatása volt rájuk ennek a póznak. Ez az elhelyezkedés azonban nyomja a tüdőt és könnyedén elfeküdheted a karodat is. Ez pedig zsibbadáshoz vezethet, ami, ha sokáig fennáll, akár izom- vagy idegsérüléssel is járhat. Megfeszülhetnek a nyakizmok és a váll, ezért hátfájással is ébredhetsz. Akik hajlamosak a horkolásra, azoknak mégis inkább ezt a pózt ajánljuk, ahogy a terhes nőknek is ez lehet a legkényelmesebb.

Matracblog

Felejtsd el a magzatpózt!

Az úgynevezett magzatpóz igen egészségtelennek számít, mert árthat a gerincnek, komoly ízületi problémákat is okozhat, nem beszélve arról, hogy rosszat tesz a légzésnek is.

 

A hason fekvés

sem tartozik az egészséges pózok közé, mivel komoly nyomás tevődik miatta a gerincre és az izmokra. Gyakorlatilag kiegyenesíti a gerincet és a nyakat, kiveszi belőle a szükséges görbületet. Aki hosszan fekszik hason, az gyakran ébredhet arra, hogy elzsibbadnak a végtagjai. Egyedüli pozitívum az lehet benne, hogy ebben a pózban a legkisebb az esélye az alvási apnoé kialakulásának, illetve így még az arra hajlamosak sem horkolnak annyit. Mindezek ellenére elég sokan szoknak rá már gyerekkorukban a hason alvásra, és ezután is csak ebben a pózban jön álom a szemükre. Ha te is közéjük tartozol, akkor próbálj a csípőd alá tenni egy kényelmes kispárnát, ez javíthatja a csípőd tartását, és nem kelsz majd rendszeresen éktelen derékfájással.