Matracblog

A Matrackirály a törökországi Yatas több mint négy évtizednyi matrac tapasztalatát kínálja üzleteiben azoknak, akik kényelmesen szeretnek aludni. Próbálja ki a Yatas alvásvilágot és találja meg a tökéletes matracot és alvási komfortot.

Yatas matrac

Ha matrac, akkor Yatas!
Magyarországon a Matrackirály kínálatában található meg a legtöbb Yatas termék. Az 1976- ban alapított cég eleinte csak az anyaországban, Törökországban volt ismert és népszerű. Kezdetben zsákrugós és bonnelrugós matracokkal foglalkoztak, de már ekkor is magas minőségben. Az elmúlt 40 évben pedig betört a lakástextil- és a bútorpiacra is, illetve csúcsra járatta a matracok minőségét. Egy ilyen termék azért fontos, mert ahhoz, hogy jól aludjunk, elengedhetetlen a minőségi fekhely. A szerencsésebbek naponta nyolc órát itt töltenek és még alszanak is, nekik nem mindegy ezt hogyan teszik. A Yatas pedig ebben segít: matracai alkalmazkodnak a testünk körvonalaihoz, ezért a lehető legtermészetesebb pózban aludhatunk segítségével. Milyet válasszunk? Ez természetesen csak élesben dőlhet el. Éppen ezért kérjük arra vásárlóinkat, hogy jöjjenek be valamelyik üzletünkbe és próbálják ki matracainkat, döntsék el, melyiken a legkényelmesebb feküdni. Kollégáink pedig minden kérdésre szakértő választ adnak majd. Többek között azt is meg tudják mondani, hogy egy adott alvópózhoz milyen matrac passzol.

Mire figyelj, ha matracot veszel?
Matracvásárlás során ne feledkezz meg arról, hogy ennek a fekhelynek több évszakban is szolgálnia kell majd téged. Kérdezz rá eladóinknál ezekre a tulajdonságokra is, de az ágybetét kialakítása is kulcsfontosságú. A Yatas ezekben a legjobbat nyújtja, mindezt óriási választékban. Ma már világszerte ismert márka, szállítanak az Egyesület Államokba és Európa legtöbb országába is. A Yatas úgy lett a kemény és félkemény matracok szakértője, hogy közben a termékei elképesztően széles skálán mozognak. Mivel hatalmas kapacitással és Európa egyik legmodernebb gyártási technológiájával működnek, mennyiségi korláttal nem rendelkezik a cég. Mivel csak minőségi, gyakran nyugat-európai alapanyagokkal dolgozik, a Yatas garancia a kényelemre és a pihentető alvásra. A Yatas Magyarországon is egyre ismertebb és népszerűbb, így nem véletlen, hogy immár a Matrackirály palettáján is megtalálhatóak termékei. A legismertebb szállodaláncok (Hilton, Ramada, Kempinski) mind állandó vevői a török cégnek. Üzleteinkben éppen bárki megtalálhatja a neki megfelelő matracot, méghozzá úgy, hogy megfizethető áron juthat hozzá, de az árkategóriákból is igen széles a választék. A hagyományos matracoktól az addig nem ismert fejlesztésekig, a luxuskategóriás termékekig üzleteinkben mindent egy helyen talál.

Kényelmes, jól szellőzik, elvezeti a folyadékot, követi minden mozdulatod. A hideghab matrac a piac egyik népszerű szereplője, ami sokoldalúsága miatt minden korosztályt és bármilyen testsúlyt kiszolgál.

Mi is az a hideghab?

A hideghab egy igen rugalmas anyag, amely felveszi a test formáját, figyelembe veszi annak körvonalait és nem deformálódik. Ez azért fontos, mert gondoskodik az alátámasztásról, biztos lehetsz benne, hogy a gerinced tehermentesül, ahogy a csigolyáid is. A hátfájósoknak ezért kifejezetten ajánlott ez a fajta fekhely, de a nyakukra panaszkodóknak is nagy segítség lehet. Ezeken felül biztosítja a megfelelő véráramlást a végtagok között. Testfelépítéstől függetlenül kiválóan oszlatja el a súlyt. Nem zavar a szomszéd

Hab matrac

A hideghab matracok is pontrugalmasak, ezért követik olyan jól a test formáját, mégsem rugóznak. Mit jelent ez a gyakorlatban? Ha egy kétszemélyes hideghab matracot vásárolsz, akkor a melletted fekvő mozgása egy pillanatra sem zavar majd. Még akkor sem, ha nagy lendülettel érkezik. Ezért az alvásodat nem befolyásolja majd a szomszédod forgolódása. (A horkoláson a hideghab matrac sajnos nem tud segíteni…)

Valószínűleg senki sem szeret izzadtan aludni, arra ébredni, hogy gyakorlatilag beleragad az ágyba. A hideghab matrac nemcsak megdöbbentően kényelmes, tartós, de még a szellőzése is kiváló, nem beszélve a folyadékelvezetéséről. Ez például kisgyermekek esetében igen fontos lehet, de a melegebb nyári hónapokban az erőteljesebb verejtékezés miatt is jól jön.

A hideghab matrac véletlenül sem szivacs

Sokan keverik össze a szivaccsal, de csak annyiban hasonlítanak, hogy mindkettő habanyag. Nagyban különbözik azonban a sűrűségük és egészen más technológiával is készülnek. A matracban található zónákat computer által irányított gépekkel alakítják ki, barázdákat ékelnek az anyagba. A hideghab matrac gyártását szigorúan ellenőrzik, így folyamatosan szabályozás alatt tudják tartani, hogy milyen sűrű legyen a hab és az milyen keménységet biztosítson a fekhelynek. A legtöbb hideghab környezetbarát technológiával készül, odafigyelnek arra, hogy a folyamatnak ne legyen káros hatása.

Akár személyautóval is

A hideghab igen sokáig őrzi meg formáját és rugalmasságát is lassan veszíti el. Egy átlagos matrac átlagos használat esetén általában 8-10 évig szolgálja mindenféle gond nélkül tulajdonosát. Kezelése igen egyszerű, nincs benne rugó, így jóval könnyebb a lakás egyik pontjából a másikba helyezni vagy átfordítani, nem is beszélve a szállításról. Gyakran kerül vákuum-csomagolásba, amit aztán feltekerve igen egyszerű szállítani, akár egy kisebb személyautóban is könnyen elfér.

Háton fekvés, hason alvás, magzatpóz, oldalt kínlódás.

Nemcsak a megfelelő matracon múlik a pihentető éjszaka, hanem az egészséges alvópózon is.


Háton alvás

egészséges, de hangos Nemcsak az alvás mennyisége és a matrac minősége számít, hanem az a póz is, amilyenben álomra hajtjuk a fejünket és ahogy az éjszakát töltjük. A legtöbb, témával foglalkozó szakember egyetért abban, hogy a háton alvás egészségügyi szempontból a legkedvezőbb, hiszen megkíméli a nyakadat, a gerincedet és a hátadat is, de az arcodat sem nyomja meg a párna. Sem a gerinc, sem a nyak nem görbül meg túlzottan, a matrac pedig a teljes testedet alátámasztja. A póz ellen annyi szól, hogy nagyobb valószínűséggel alakul ki alvási apnoé és az arra hajlamosaknál a horkolásra is nagyobb esély mutatkozik.

Matracblog
Oldalfekvés inkább kerüld!

Az oldalfekvés azoknak kedvező, akiknek gyakran ég a gyomruk, esetleg refluxbetegséggel küzdenek. Akik hasonló tünetekkel küzdenek és a bal oldalukon fekszenek, általában arról számolnak be, hogy pozitív hatása volt rájuk ennek a póznak. Ez az elhelyezkedés azonban nyomja a tüdőt és könnyedén elfeküdheted a karodat is. Ez pedig zsibbadáshoz vezethet, ami, ha sokáig fennáll, akár izom- vagy idegsérüléssel is járhat. Megfeszülhetnek a nyakizmok és a váll, ezért hátfájással is ébredhetsz. Akik hajlamosak a horkolásra, azoknak mégis inkább ezt a pózt ajánljuk, ahogy a terhes nőknek is ez lehet a legkényelmesebb.

Matracblog
Felejtsd el a magzatpózt!

Az úgynevezett magzatpóz igen egészségtelennek számít, mert árthat a gerincnek, komoly ízületi problémákat is okozhat, nem beszélve arról, hogy rosszat tesz a légzésnek is.


A hason fekvés

sem tartozik az egészséges pózok közé, mivel komoly nyomás tevődik miatta a gerincre és az izmokra. Gyakorlatilag kiegyenesíti a gerincet és a nyakat, kiveszi belőle a szükséges görbületet. Aki hosszan fekszik hason, az gyakran ébredhet arra, hogy elzsibbadnak a végtagjai. Egyedüli pozitívum az lehet benne, hogy ebben a pózban a legkisebb az esélye az alvási apnoé kialakulásának, illetve így még az arra hajlamosak sem horkolnak annyit. Mindezek ellenére elég sokan szoknak rá már gyerekkorukban a hason alvásra, és ezután is csak ebben a pózban jön álom a szemükre. Ha te is közéjük tartozol, akkor próbálj a csípőd alá tenni egy kényelmes kispárnát, ez javíthatja a csípőd tartását, és nem kelsz majd rendszeresen éktelen derékfájással.

A jó alvás kis túlzással fél egészség.

Kedvezően hat a memóriára, alapvetően határozza meg az ember hangulatát, de a hosszú élet kialakulásában is jelentős szerepe van annak, hogy megfelelő módon pihenjük ki magunkat.


Mindenre hat

Az, hogy egy ember miként alszik, szinte minden egyes porcikájára hatással van. Többek között az agysejtekre, amik alvás közben is működnek. Észrevetted például, hogy egy alapos pihenés után sokkal jobban emlékszel az előző napi új információkra? Ilyenkor az agyad rendszerbe szedi az adatokat, helyre rakja a gondolatokat, hogy felébredve kreatívnak és alkotóképesnek érezd magad. A kevés alvás nemcsak fáradttá és tompává tesz, hanem komoly élettani hatásai is lehetnek. A keveset alvók jóval stresszesebbek, mint a sokat alvó embertársaik. Ők sokkal inkább hajlamosak a depresszióra és kevésbé tudnak koncentrálni a feladataikra. Az autóbalesetek kiváltó okai között például a kialvatlanság előrébb helyezkedik el – pontosabban első helyen van –, mint az alkoholos vagy drogos befolyásoltság. Ha csak egyetlen éjszaka is nagyon rosszul sikerül alvás szempontjából, már olyankor sem érdemes volán mögé ülni. Ha pedig rendszeresen, már hosszú ideje rosszul alszol, akkor gyakorlatilag időzített bombává is válhatsz.


Rövid alvás

Nem csak úgy rövidülhet azonban az élettartamod, ha keveset alszol. Magas vérnyomáshoz, elhízáshoz is vezethet. A halálozások száma bizonyítottan magasabb a rendszeresen öt óránál kevesebbet alvók körében. A rossz alvás miatti fáradtság következtében a mozgásra is kevesebb energia jut, így az egészséged megőrzése is nehezebben megy. Azoknak, akik jól alszanak, a diéta is könnyebben megy, a keveset alvók inkább hajlamosak az elhízásra. Mivel az alvást és az anyagcserét is az agy ugyanazon területe felügyeli, így a minőségi alvás az étvágyadra is kihat, legalábbis jobbá teszi a hormonok működését. Hogy mitől alszunk rosszul, annak többféle oka is lehet. Alvási apnoé, cukorbetegség, pajzsmirigy-problémák, vérnyomásgondok hogy csak néhányat említsünk. Ha te is alvászavarral küzdesz, és hetek óta nem érzed magad kipihentnek, akkor fordulj minél előbb orvoshoz, mert kezelhető problémáról van szó.

Még a legjobb matrac sem mindig elég ahhoz, hogy igazán pihentetően aludjunk.

A munkahelyi stressz, a családi, magánéleti gondok könnyedén rányomják a bélyegjüket az éjszakára. Mit csinálj, ha nem akarsz altatót bevenni, de végre kipihennéd magad? Mutatjuk. Aludni altatók nélkül Rengeteg típusú altató kapható a patikákban, amikkel elérheted a hosszú és mély alvást, ezek azonban valójában nem segítenek hosszú távon és számos mellékhatással rendelkeznek. Az enyhébb alvászavarok kezeléséhez sokszor elég kicsit átgondolni a hétköznapi teendőket, a stressz kiváltó okait. Gyakran a napi rutin kialakítása, a békésebb alvási feltételek megteremtése, esetleg pihentető zene hallgatása is segít. Próbáld ki, hogy sportolsz, esetleg azt, hogy nem eszel nehéz ételt lefekvés előtt. Igazán hatásos lehet a fitoterápia, azaz a gyógynövények használata a kimerítő alvásért. Ha jól adagoljuk ezeket a természetes szereket, akkor bárki használhatja őket, várandós kismamák, szoptató édesanyák és a gyermekek is.


A levendula
Hab matrac


Talán a legismertebb gyógynövényünk, amit kiváló illata és a remek lila szörpök miatt is nagyon szeretnek az emberek. A belőle készült főzet nyugtatja az idegeket, remek altató hatása van. Sokan a belőle készült illóolajból csepegtetnek a párnájukra. Migrénre, szédülésre is pozitívan hat, ugyanakkor vízhajtó hatású, ezért lefekvés előtt közvetlenül már ne nagyon fogyasszunk belőle.


A citromfű

A gyógynövények egyik szupersztárja. Kiválóan erősíti az idegeket, igazi nyugtató hatása van és még görcsoldó is. Mindezeken kívül jót tesz a vizeletkiválasztás folyamatának, hajtja a szelet és izzaszt is. Sok nő issza a belőle készült teát, mert a méhet is nyugtatja, de jótékony hatással van a gyomorra és az emésztőrendszerre is. A belőle készült főzet ráadásul igen ízletes, ezért nagy mennyiségben is isszák. Nincs ismert mellékhatása. Egyetlen dologra figyeljünk: a levendulához hasonló vizeletkiválasztó hatása miatt ne közvetlenül lefekvés előtt fogyasszuk.


Az orbáncfű

Kevésbé ismert és használt gyógynövény, mi mégis bátran ajánljuk, mert igazán sokoldalú. A belőle készült tea régóta bevett antidepresszáns és hangulatjavító. Nyugtató hatása miatt igen népszerű, ugyanakkor az immunrendszert is erősíti. Általában napi egy csészét ajánlanak belőle esténként, de hat hétnél ne fogyasszuk tovább. Utána ajánlott ugyanennyi szünetet tartani. Fontos tudni, hogy vérhígítóval együtt nem ajánlott a fogyasztása, és csökkentheti a fogamzásgátló tabletták hatását is.

Ha az ember matracválasztás előtt áll, és csak felületesen tájékozódni próbál a lehetőségekről az interneten, bizony zavarba ejtő kínálattal szembesülhet. Az alábbiakban leírtakkal megpróbálunk segíteni az eligazodásban, hogy mindenki magabiztosan dönthessen a neki megfelelő matrac megvásárlásáról.

Ha nem kíván egyedül elmerülni a matracok világának rejtelmeiben a Matrackirály bolthálózatában magasan képzett, nagy tapasztalattal rendelkező szaktanácsadók állnak mindenki rendelkezésére, a boltok teljes nyitvatartási ideje alatt.

Az ideális matrac, amelyik megfelelően követi (alátámasztja) a test kontúrját. Így az összes izmunkat megtámasztja a matrac, vagyis alvás közben nem feszülnek, hanem pihennek. A kiálló testrészeknél (váll, csípő) a nyomást jól elosztja, hogy a vérkeringés ezeken a helyeken zavartalan maradhasson. Alátámasztás: Testünk nem mindenhol egyforma súlyú. A derékrésznél van a tömegközéppontunk, itt mindenképpen keményebben kell alátámasztani a testet.

Arra is ügyelni kell, hogy ne legyen túl kemény a fekvőfelület, mert az elnyomná a vérkeringést, és az izmokat. Egy jó matrac vagy mindenhol kemény (de nem túl kemény), vagy ami jobb megoldás, középen kemény, fejnél-lábnál pedig puhább (úgynevezett 3 zónás vagy több zónás). Így középen megfelelő az alátámasztás és oldalfekvésnél sem kényelmetlen. Tartósság: Ha a fenti két feltétel teljesül, az még nem elég. E jó tulajdonságoknak hosszútávon is meg kell maradniuk. Csak tartós matracot érdemes választani, így gerincünket és pénztárcánkat is kíméljük.

Próba: Ne elégedjünk meg azzal, hogy a szomszéd, vagy a barát ajánlotta, mert neki azóta nem fáj a háta. Minden ember egyedi alvási szokásokkal rendelkezik, súlyunk is eltérő, gerincünk egészségi állapota is más. A kipróbálás során feküdjön rá a matracra háttal és ellenőrizze, mennyire követi jól a teste formáját. Ezután oldalt fekve is nézze meg, hogy nem nyomja-e nagyon a matrac a kiálló testrészeit (váll, csípő). Ezután úgy is feküdön rá a matracra, ahogy otthon leggyakrabban elhelyezkedik!

Ellenőrizze, hogy kényelmes-e! A matrac az egyik használati tárgy az életben, amit minden nap használ, sőt nem is keveset! Megérdemli, hogy egészséges és kipihent legyen. Gondolkodjon hosszútávon! Egy matrac minden nap kb. 8 órán keresztül szolgálja egészségét, nem úgy mint egy televízió, házimozi rendszer, mobiltelefon vagy akár konyhabútor. Ilyen termékeket pedig akár 1-2 évente cserélünk szebbre, jobbra.

Vannak, akik kifejezetten kemény matracot szeretnének vásárolni. Természetesen a kínálatunkban található ilyen matrac is, de előbb szeretnék pár dolgot leírni, amit talán érdemes megfontolni a vásárlás előtt. Az alvás funkciója a pihenés. Pihennie kell a szervezetnek és pihennie kell az agynak is. Az agyunk viszont csak akkor tud pihenni, ha nem kell kontroll alatt tartania testünket. Ehhez viszont szükség van egy jó matracra, amely tökéletes alátámasztást biztosít a testnek és tehermentesíti az izmokat. Ennek a követelménynek nem felel meg a túl kemény matrac. Az ajánlásunk az, hogy legyen elég kemény a matrac ahhoz, hogy megfelelő alátámasztást biztosítson a gerincnek és a hátnak, de tudjon alkalmazkodni is a testalakhoz, hogy ne nyomja az izmokat, valamint a vérkeringést se akadályozza. Így inkább a félkemény matracokat ajánljuk!

Az egyben lévő (dupla) matrac előnye:
nincs rés a két matrac között, bárhova lehet feküdni.

Hátránya:
áthelyezésnél akár két ember is kell hozzá a dupla súly miatt, ha két személy használja, akkor nem feltétlenül kitűnő választás az adott matracfajta mindkettőjük számára. Amennyiben nagyon eltérő egy pár testsúlya, testmagassága, valamint eltérő keménységű matracot tartanak kényelmesnek, úgy a különálló matracot ajánljuk.

A külön álló (egyszemélyes) matrac előnye:
Mindenki a saját testi adottságának, igényének, komfortjának megfelelő matracot választhat. Könnyebb megemelni, nem kell hozzá több személy. Könnyebb szállítani is, kisebb szállítóeszköz elég hozzá.

Hátránya:
"Rés" van a két matrac között. A habszerkezetű matracok, így az összeillesztésnél inkább összepréselődnek, minthogy rést képezzenek (nem úgy, mint a rugós matracok esetében). A két matracra érdemes egy dupla méretű matracvédőt rakni, amivel még a matrac állapotát is megőrzöd.

A latex tartalmú biomatracokat kizárólag rugalmas rácsozatra (ívelt, enyhén domború lécezés) szabad ráhelyezni! A többi matractípusnál ez nem követelmény. A memory, hideghab vagy rugós kategóriába tartozó matrac merev bordázatra vagy akár egy tömör lapra is rátehető.

Matrac